„Aby zdobyć wielkość, człowiek musi tworzyć”

Antoine de Saint-Exupéry

 

Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: aktualnosci Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: o nas Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: misja Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: warsztaty Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: partnerzy Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: czytelnia Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: kontakt

 

Szybka nauka i radzenie sobie ze stresem" w szkole podstawowej nr 277

 

Fundacja INEK przeprowadziła już 3 edycje warsztatów dla uczniów klas 6. Szkoły Podstawowej nr 277 w Warszawie: w 2013, 2014 i 2015 r. Zajęcia prowadzone były metodą 3xZ: nauka przez zabawę, zadumę i zaangażowanie według autorskich scenariuszy. Dzieci uczyły się kreatywności, współpracy w grupie, metod szybkiego uczenia się i skutecznego zapamiętywania oraz sposobów radzenia sobie ze stresem, co pozwoliło im się przygotować lepiej do egzaminów końcowych. Badania przeprowadzone w szkole pod koniec roku przez dyrekcję szkoły dowiodły skuteczności warsztatów: u dzieci widoczny był znaczny przyrost wiedzy, umiejętności skutecznego uczenia się i zaangażowania.

Warsztaty zwieńczone były turniejem umiejętnościowym dla zespołów, pt. „Wielka Gra”. Była to gra dydaktyczna dla szóstoklasistów w pięciu poziomach na punkty: twórcza praca zespołowa, uczenie się nazw zagrożonych gatunków zwierząt przez skojarzenia, rozwiązywanie łamigłówek, notowanie metodą Cornella i map myśli, skecz. Zadanie uważamy za udane. Momentami było ciężko (duże grupy), ale ankiety pokazują, że dzieci nie tylko dobrze się bawiły, ale też dużo się nauczyły przez 3 miesiące warsztatów. Uczniom najbardziej podobały się łamigłówki, zagadki lateralne, wizualizacje, zabawy zespołowe, notatki w postaci mapy myśli i twórcze sposoby uczenia się słówek w języku angielskim.