„Aby zdobyć wielkość, człowiek musi tworzyć”

Antoine de Saint-Exupéry

 

Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: aktualnosci Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: o nas Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: misja Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: warsztaty Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: partnerzy Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: czytelnia Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: kontakt

 

Strefa nauczyciela

 

 ARTYKUŁY:

 mentoring foto

Czym jest mentoring i dlaczego warto zainteresować się nim w kontekście edukacji? Oczami eksperta i praktyka tutaj:

zaangażowanie w nauczaniu

 

Jak być charyzmatycznym i zaangażowanym nauczycielem? Czy można się tego nauczyć? Więcej przeczytasz tutaj:

pozytywne wzmacnianie

 

Pozytywne wzmacnianie i dawanie feedbacku. Jak to robić – dobre praktyki przeniesione z firmy do szkoły. Krótko i na temat tutaj:

twórcze myślenie

 

Co to znaczy twórcze myślenie? Zamierzamy publikować cykliczne artykuły związane z kreatywnością, przecież to nasza największa pasja. Wprowadzenie do tematu znajdziesz tutaj:

metody aktywizujące

 

Metody aktywizujące. Ile ich naprawdę znasz? Jeśli chcesz poznać kilkaset metod aktywizujących na każdą okazję, śledź cykliczne artykuły. Część 1 tutaj:

burza mózgów

 

Burza mózgów to nie zwykła narada, ale sesja dzielenia się i rozwijania pomysłów, to włączenie zielonego światła dla twórczego myślenia. Rządzą nią 4 zasady. Więcej przeczytasz tutaj:

 

 

KSIĄŻKI, FILMY I BLOGI, jakie polecamy:

 

szkola-wspierajaca-tworczosc 1

Polecamy znakomitą książkę „Szkoła wspierająca twórczość uczniów. Teoria i przykład praktyki” dr Marty Galewskiej-Kustry, pracującej jako adiunkt w Zakładzie Psychopedagogiki Kreatywności APS w Warszawie. Opisuje ona prawdziwie twórczą szkołę - Państwową Ogólnokształcącą Szkołę Artystyczną w Zakopanem, której twórczynią jest Lidia Długołęcka-Pinkwart. Książka jest nasycona ważnymi treściami z teorii pedagogiki twórczości, przykładami i ilustracjami z wieloletnich badań. Recenzentem książki i jest profesor Krzysztof J. Szmidt.

Cytując recenzenta: „Książka Marty Galewskiej-Kustry, ze względu na jej zawartość teoretyczną, jak i innowacyjność badawczą oraz rzetelność empiryczną, jest najlepszym jak do tej pory w literaturze polskiej studium przypadku szkoły twórczej. Tworzy nową jakość pod tym względem i powinna stanowić lekturę konieczną wszystkich przyszłych i obecnych badaczy i organizatorów szkół twórczych. Szczególnie zaś tych empiryków poznawczych, którzy pisząc o twórczości w szkole, tak naprawdę nigdy do niej nie wchodzą i nie wiedzą o czym piszą. Lektura bardzo niezbędna!

 

9781936764488

Polecamy niezwykłą książkę „The 5 dimensions of engaged teaching” („5 wymiarów zaangażowanego nauczania”) i stronę poświęconą tej idei. Nauczyciele mogą otrzymać od wydawcy grant na 2 bezpłatne egzemplarze książki, wnioski są rozpatrywane indywidualnie. http://engagedteaching.org/

 

Oto fragment trafnej recenzji Krzysztofa Jaworskiego: „Nasza szkolna rzeczywistość otoczyła się murami i bywa oddalona od tego, co dzieje się w otaczającym świecie. Jednak psychologiczna wiedza na temat komunikacji i procesu uczenia się dalej w niej obowiązuje. Proces trwałego uczenia się nowych umiejętności wymaga bezpiecznych i przyjaznych warunków. Autorzy książki korzystając z tego przekonania – wyprowadzają pięć wymiarów zaangażowanego nauczania. Należą do nich: otwartość, obecność, samoświadomość, kompetencje emocjonalne oraz wyznaczanie granic. Ten model nauczania ma nieść ze sobą inspirację i zaangażowanie. Każdy z obszarów zawiera zasady i praktyki, którymi możemy się kierować, aby uczniowie mogli rozwijać swoje zdolności akademickie, emocjonalne i społeczne. Kierunek tego procesu prowadzi przez emocje do uwagi i stąd do pamięci i uczenia się.” Całą recenzję przeczytasz tutaj